1000 Islands - Reisverslag uit Cedar Island, Verenigde Staten van Nel Rog - WaarBenJij.nu 1000 Islands - Reisverslag uit Cedar Island, Verenigde Staten van Nel Rog - WaarBenJij.nu

1000 Islands

Blijf op de hoogte en volg Nel

26 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Cedar Island

Vanmorgen stond de boottocht naar de thousend Islands op ons programma. Eigenaar van ons motel in Kingston had al verteld dat dit het beste van uit Gananoque kon en dan de tocht van 2,5 uur! Rond half 10 gaan rijden en rond 10.00 hadden we de tickets voor 10.30u, sloot mooi op ons programma aan! We hadden een mooi plekje op het open achterdek! Zo'n scheen al vol op dus binnen zitten was voor ons geen optie! Maar oei wat dom, de zonnebrand zat in een andere tas, niet slim! Eenmaal op het water zie je pas hoe ontzettend veel eilandjes er in het water liggen! Veel onbewoond, andere met zomerhuisjes maar ook met riante villa's en zelfs 1 met kasteel! Ook kwamen we onderweg vuurtorentjes en lichtboeien tegen waarvan er enkele met nesten van arenden waren voor zien en waar zelfs al flinke kuikens nog aanwezig waren! Op 1 eiland staat Boldt's Castle! Boldt's was een rijke hotelier die hier dit kasteel liet bouwen. Maar toen zijn vrouw overleed heeft hij z'n kasteel verlaten! Zijn chef- kok , werkte ook in het Waldorf Astoria, heeft de thousend island dressing uitgevonden! Leuk detail , wat ik nooit meer vergeet ! Na de boottocht nog even door het centrum van Gananoque gewandeld, stelde niet veel voor! Kwam nog wel een schildpad tegen! Daarna weer naar Kingston terug gereden en met de Ferry overgestoken naar Wolf's island ! Ook weer een overtocht van een half uur! Dit is een eiland waar echt een dorpje op staat inclusief veel windmolens om ze van energie te voorzien! Leuk om even te ervaren hoe het is om op een eiland te wonen, een beetje kaageiland achtig! Uurtje wat rond gekeken en wat gedronken te hebben weer terug naar het vaste land! Morgen alweer laatste dag en s'avonds rond 11.15 u vlucht naar Amsterdam! Wat is het snel gegaan! Eigenlijk nog wel even willen blijven, was zo heerlijk hier en zo afwisselend ! Kijken op een geweldige reis terug!

• 27 Augustus 2014 - 09:35

Maaike:

Hoi ome Aad en tante Nel,

Wat moet dit ook een geweldige reis zijn geweest. Dit stukje van de wereld heeft ook wel mijn interesse gewekt..
    Geniet nog even van de laatste dag en alvast een fijne terugreis.

Groetjes!

• 27 Augustus 2014 - 15:25

Nel Rog :

Bedankt Maaike, ja dit is ook een heerlijk afwisselende reis geweest! Hadden het voor geen goud willen missen! Liefs van ons en groetjes daar xxx

Verslag uit: Verenigde Staten, Cedar Island

Nel

Aad en ik gaan deze zomer weer de grote plas oversteken. Bestemming dit jaar oost Canada . We vliegen op 12 augustus van Schiphol naar Toronto waar we twee nachten blijven om vervolgens door te trekken naar Algonquin provinciale park ook daar blijven we twee nachten. Vervolgens gaan we deze reis vervolgen met het volgen van de St. Lawrence river noord oost over! We gaan overnachten in hotels

Actief sinds 27 Juli 2014