walvissen spotten - Reisverslag uit Baie-Sainte-Catherine, Canada van Nel Rog - WaarBenJij.nu walvissen spotten - Reisverslag uit Baie-Sainte-Catherine, Canada van Nel Rog - WaarBenJij.nu

walvissen spotten

Blijf op de hoogte en volg Nel

21 Augustus 2014 | Canada, Baie-Sainte-Catherine

Vanmorgen naar onze noordelijkste bestemming gereden! De route was schitterend! Veel mooie doorkijkjes op blauwe meren en weer die ongerepte natuur! Eenmaal in Baie Sainte-Catharine aangekomen zijn we direct een walvistour gaan boeken voor 17.00u ! Daarna nog met de veerboot over gestoken naar Tadoussac en later weer terug naar Baie - Sainte-Catharine op zoek naar een supermarkt! Zit er dus 1 klein winkeltje in heel het dorp :( Op mijn vraag waar de bakker zat stond ze me heel verbaasd aan te kijken want die is er dus niet:( Dit maak je toch nergens mee! Later toen we dit aan eigenares van de condo lachend vertelde, zei ze dat ze allemaal zelf hun brood bakken hier en dat zij er 1 zou brengen bij ons! Nou onze logeerplek is echt Super, kijken uit over de rivier! Ze noemen het een rivier maar eigenlijk is het een baai! Overkant is echt niet te zien! Om half vijf naar de boot gegaan om ons in overlevingspakken te hijsen !en een contract te tekenen dat alles op eigen risico is, echt Amerikaans hoor! We vaarde nog niet zo lang toen we eerst een zeehond zagen en later een paar dolfijnen! Na een half uur varen zagen we de 1e walvis, en gelijk ook de grootste walvis die hier leeft, een blauwe vinvis. Even later verschillende bultrug walvissen gezien! Geweldig om mee te maken, vooral als ze wat hoger het water uit komen! Wel moeilijk om op de foto te krijgen hoor! Meestal ben je net te laat, maar het staat op onze netvliezen vast, dat vergeten we niet meer! Daarna hongerig naar het appartement gereden en lekker een x zelf gekokkereld! Hier hebben we een heerlijke keuken om wat te eten te maken!